Interstice, el projecte europeu que uneix Art i Educació

23.01.2022

laSala avança en la formació ‘Mestres que es mouen’ dins el projecte ‘Interstice’.

La finalitat última del projecte és incidir en la formació inicial i contínua de mestres d’educació infantil, per tal d’incorporar l’Art de qualitat a l’educació. Els objectius del projecte són els següents:

1. Millorar el nivell de competències i aptituds de l’estudiantat del grau d’educació infantil i primària de les universitats del consorci, formant-los en el desenvolupament de pràctiques estètiques de qualitat en el context de l’infància.
2. Formar a mestres en actiu en aquest paradigma d’educació artística col·laborativa entre comunitat cultural i àmbit educatiu.
3. Apropar l’art contemporani de qualitat a les escoles d’educació infantil i primària.
4. Promoure oportunitats de participació a experiències culturals, reduint les desigualtats en el seu accés seguint tres principis: interacció, participació i democràcia als contextos educatius.

En aquest sentit, el projecte es desenvolupa incorporant experiències innovadores que entrellacen l’art de qualitat i l’educació, i potencia l’aprenentatge col·laboratiu entre infants, artistes i mestres en formació i en actiu. És en aquest àmbit on, des de laSala,  es creu que cal fer un pas més en el programa de formació ‘Mestres que es mouen’ apostant pel disseny d’una formació que ens ajudi a investigar els processos d’aprenentatge entre iguals.

En aquests moments, ja s’ha dut a terme la primera fase del projecte que ha constat de focus grup i diverses sessions de formació i observació de la mà de les professionals noruegues Kirsten Halle (Universitat de Stavanger) i Siri Dybwik (Companyia Dybwikdans). En els propers mesos, laSala té previstes la realització de 6 sessions més de formació amb l’objectiu de seguir treballant el llenguatge artístic com a eina de comunicació dins l’aula.

Més informació sobre el projecte

ActualitatVeure'n més